Polski Związek Piłki Nożnej oraz firma Betclic informują, że zawarto największą umowę sponsoringową w historii klubowych rozgrywek organizowanych i prowadzonych przez piłkarską centralę PZPN. Pierwsza liga, druga liga oraz rozgrywki trzeciej ligi będą miały nowego sponsora tytularnego. Od następnego sezonu zostanie nim Betclic.
Betlcic sponsorem tytularnym trzech Lig piłki nożnej
Po okresie sześcioletniej współpracy z Fortuną PZPN postanowiło zmienić sponsora tytularnego, podpisując umowę z innym bukmacherem, firmą Betclic. Porozumienie wejdzie w życie od przyszłego sezonu. W oficjalnym komunikacie poinformowano, że umowa podpisana przez PZPN i firmę Betlicic będzie obowiązywać od 1 lipca 2024 roku przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia sezonu piłkarskich rogrywek 2027/2028.
– Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej – przyznaje Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.
Największa umowa sponsoringowa w historii PZPN
Pod względem korzyści finansowych to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej podpisana przez PZPN. Warto też podkreślić, że po raz pierwszy taką samą nazwę tytularną będą miały rozgrywki trzech lig. Łącznie, dzięki jednej umowie sponsoringowej z firmą Betclic korzyści będzie czerpało aż 108 polskich drużyn w trzech ligach, co nigdy wcześniej nie miało miejsca.
– Kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, jednak każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego. W ramach niego, dzięki zaangażowaniu kibiców, Betclic przekaże klubom dodatkowe środki – przekazał Bartłomiej Płoskonka z Betclic Polska.
Nowy sponsor, nowa identyfikacja wizualna
Pozyskanie nowego Sponsora Tytularnego oznacza zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej objętych umową rozgrywek. Oprócz nazwy, aktualizacji ulegną również logotypy lig, które trafią na koszulki każdego ze 108 klubów, a także będą prezentowane na bandach reklamowych czy podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport. Co więcej, w centralnym punkcie koszulek znajdzie się także logotyp sponsora, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania w każdej kolejce Betclic 2. Ligi będzie można obejrzeć za darmo w aplikacji sponsora.